Thursday, May 28, 2009

Shoe Addict

I’m not sure whether other kids are the doing the same thing, but it’s kind of weird and funny when Arissa has now become a shoe addict at such a young age! hehe..

Actually, dah lama dah perasan habit dia ni. Since age dia 6-7months lagi, dia memang suka pakai kasut walaupun dalam rumah dan kekadang sampai tido pun nak pakai kasut..Yang kelakarnya, kekadang dia pakai sebelah aje..Adrianna pun addicted jugak but not as chronic as Arissa.

Masa mula-mula dulu memang rasa pelik sebab dia kemaruk sangat dengan kasut. Tapi sekarang lagi pelik, sebab dia suka try kasut orang pulak. Tak kira kasut lelaki ke perempuan ke, semua dia bedal..The most embarrassing moment, bila bawa dia pergi rumah orang or pergi play area yang kena buka kasut. Sampai-sampai aja tempat tu, dia bukan excited nak main kat situ tapi pergi attack kasut budak-budak lain..Tak tentu arah nak try semua kasut..Kelakar gila..

Ada one time, I brought her to playground near Giant. Dia berkenan betul sandal colour pink and berbunga-bunga yang ada kat situ. Owner sandal tu, I think about 5-6 years old sampai 3 kali tukar tempat letak sandal dia. Takut sangat kena curi!

I have a feeling that her shoe's addiction is actually inherited from me and my mom..haha..When I was young, I always amazed at how many different shoes styles that my mom have. Maklum la,dulu-dulu dia selalu kena attend official function with my dad. Although my shoes collections are nothing compared to hers, but I have to admit that I can't resist myself whenever I passed by any shoes boutique..

Aiyo..how to handle this kind of situation? Help..I hope Arissa will not be the next Imelda Marcos when she grows up...

No comments:

Related Posts with Thumbnails