Thursday, March 25, 2010

Sibling Rivalry

What would you do if you encounter to problem as this?






And this?











Sibling rivalry ni very common tak semestinya happens to twins saja..Ramai orang tanya saya, "your twins ada gaduh-gaduh tak?" Mereka terperanjat bila saya kata ada..Sebab bagi mereka, bila dah kembar tu mesti selalu baik dan mesra aja..

Persepsi tu memang salah..Tak kirala identical twins or not mereka tetap akan bergaduh..Benda kecil2 pun boleh jadi hal..My twins ni bila bab bergaduh selalunya si Arissa la champion sebab dia akan gigit si Adrianna..Adrianna pulak tak melawan tapi menangis berbakul-bakul..

Banyak punca yang menyebabkan mereka berdua ni selalu bergaduh..Antaranya, ialah rebutkan barang..Kadang2 barang tu memang dah ada dua, yang sama jenis tapi bila si kakak pegang, si adik berebut nak jugak benda yang kakak pegang…Walaupun dah bagi yang satu lagi, tapi dia tetap nak apa yang kakak dia pegang..

Bila dah bergaduh macam tu mulalah suruh saya jadi jugde..Nanti si Adrianna cakap, "Ami..nengok Caca"…Arissa pulak kata, "Ami..nengok Nana".Usually, apa yang saya akan buat ialah try to negotiate sapa yang boleh mengalah tapi if dua2 tak nak mengalah, saya akan ambil benda yang direbutkan tu dan sembunyikan..Biar dua-dua pun tak dapat..haha..
Of course, after that dua2 akan meraung sakan dan mulalah buat saya naik hantu macam mak tiri..Final solution, saya kurungkan mereka dalam ‘Bilik Gelap’..haha..ganas gila..



Ini gaduh2 manja..

3 comments:

imanamani said...

hehehe...nevermind mummy..long journey to go.. to baru berebut mainan... nanti apa apa semua kena beli lain lain la...

SuperCJ P.I said...

jangan besar nanti berebut boyfriend sudah..pening kepala nanti..

imanamani said...

tu tak mustahil berlaku tu....hmmm scary.....

Related Posts with Thumbnails