Friday, March 5, 2010

Jalan-Jalan Cari Makan at Aunty Aini’s Garden Cafe

I’ve been here twice. Not bad. I really like the ambience..Hubby yang beriya-iya nak tunjukkan tempat sebab dekat dengan opis dia..If dia tak keje area Sepang, for sure kami semua tak tahu kewujudan café ni..


Terletak di Kampung Chelet, berdekatan Nilai dan Sepang, tak ramai yang tahu kewujudan café Aunty Aini’s ni. If you are fans of Kampung food, then this is the place that you shouldn’t miss. Antara dishes yang ada kat sini ialah Daging Salai Masak Lemak, Ikan Jenahak Masak Lemak Tempoyak, Sambal Tumis Udang Galah, Sup Ayam Kampung and macam-macam lagi.


Walaupun terletak kat area kampung, harga makanan kat sini boleh tahan jugak! Dah macam harga kat KL..The second time I went, I actually had the chance to talk to the owner, Aunty Aini..Peramah sangat..She was involved in entertainment industry before she decided to open this café..Dia kata dah tak larat nak buat shooting yang selalunya memakan masa yang lama lagipun her youngest daughter is still schoolling..



Aunty Aini memang talented sebab semua makanan dan juga lanskap yang ada di sekililing café ni dilakukan sendiri oleh Aunty Aini walaupun dia ada beberapa orang pekerja.. Her husband pulak in charge of marketing and management..



Selain masakan kampung, Western food juga ada disediakan..Kalau nak desserts, boleh order di ice-cream corner..Jika ada niat nak bawa rombongan yang ramai, lebih baik buat reservation sebab tempat ni selalu full..Jangan tak percaya Travel Channel 707 di Astro tu pun pernah buat coverage di sini bersama pengacaranya Anthony Bourdain, 2-3 tahun lepas..


Captured a few photos..but tak clear sangat sebab guna camera phone..haha




Belakang tu ialah kitchen







Deco kat sini simple aje..rase macam kat tepi pantai pun ada sebab adanya atap rumbia tu..



Boleh pilih sama ada nak makan di meja biasa atau bersila di gazebo..lebih selesa duduk di sini jika anda ada bawa kids..




Menu yang kami order: Daging Salai Masak Lemak, Sup Ayam Kampung, Sambal Tumis Udang Galah dan Ulam-ulaman...






Sebelum balik, lepak2 dan posing2 dulu kat entrance Aunty Aini's..






Entrance to Aunty Aini's..


Aunty Aini's Garden Cafe, Batu 16, Jalan Sepang, Kampung Chelet, 71800 Nilai, N.Sembilan


Tel: 06-7991276


Closed: Every Sundays

2 comments:

imanamani said...

alamak...daging salai masak lemak cili api...my fav tu....

SuperCJ P.I said...

haha..aku pun suka gak..

Related Posts with Thumbnails