Thursday, February 11, 2010

My Nite Marathon

Yes..I finally completed my 5km nite marathon last Saturday..It was really fun..that was my first marathon (merentas desa masa sekolah tak dikira eh) haha..macam2 perkara berlaku before, during and after the marathon which was so kelakar..and will be remembered...

Honestly, I did not really prepare myself for the marathon. Saya cuma pergi jogging sekali aja, itu pun kat area rumah..lari tak sampai 1km, tiba-tiba dah rasa nak pitam..haha.. lepas tu continue berjalan aja sambil ambil angin di waktu pagi dan sempat pula beli roti canai tiga keping dan suratkhabar masa on the way balik rumah..

Sehari sebelum hari marathon, perut saya tiba-tiba sakit, terlalu banyak angin..Ya, sampai hari ini pun saya masih sakit perut lagi, pening-pening dan sedikit loya..Mungkin gastric aja kot..

Hari yang ditunggu-tungu pun tiba..Walaupun sakit perut, saya gagahi juga..tak nak backout..sebab saya tau mesti hubby akan condemn saya gila-gila..haha..saya ambil bas yang disediakan organiser berdekatan PJ Hilton. Kami tiba awal dan nampak ada sebuah bas Rapid KL tapi tak ada sebarang poster atau sticker yang mengatakan bas ni akan ke Putrajaya..Masa tu, ramai juga peserta lain yang tercangak-cangak macam saya sebab tak pasti adakah itu bas yang akan kami naiki..Nasib baik la, ada seorang mat salih ni pergi tanye bas driver and confirmkan memang itu bas kami..

Bas bertolak tepat pukul 7pm. Memang punctual driver tu..Dalam sibuk saya berborak-borak dengan my sis in law yang juga partner lari saya malam itu, tiba-tiba bas berhenti di tepi jalan dan bas driver tu berjalan ke arah penumpang dan tanya “Siapa tahu macamana nak pergi Putrajaya?” haha..biar betul driver ni..kami dah tersesat kat area Puchong..Luckily ada seorang participant ni familiar dengan that area..

Suasana malam di Putrajaya memang cantik betul..that was my first time pergi Putrajaya waktu malam and it was really amazing..berapa banyakla our government spend on the electricity eh?Ramai sangat orang yang datang that night..Disebabkan kategori yang saya pilih ni Fun Run dan cuma 5km aja, kami start larian yang paling akhir sekali iaitu pukul 9:15pm. Macam tak percaya, we all dapat habiskan larian dalam masa sejam..

Masa tengah berlari, sempat pulak saya nampak couple yang lepas akad nikah (agaknya la sebab pakai baju pengantin..maybe lepas akad nikah di Masjid Putrajaya) bergambar posing-posing dengan berlatar belakangkan kami yang sedang berlari..hahaha..lawak betul..boleh pulak buat wedding photography malam tu..

Overall, saya memang enjoy that night dan teruja nak masuk marathon lagi...One of my friend told me about Energizer Night Marathon which will be held next month but sadly registration dah pun tutup..Takpela, lain kali aja..


Ini pic sebelum lari..nampak tak plaster yg bertempek kat hidung saya tu?Ramai gila participant yg pakai..pelik juga mula-mula bila tengok orang pakai sebab saya pernah beli benda ni untuk hubby sebab tak tahan dengan snoring dia! rupa-rupanya Breathe Right tengah buat promotion..konon-kononya bila pakai benda ni boleh breathe dengan baik bila berlari..Hmm..boleh percaya ke?




My sis in law sungguh energetic malam tu..mana taknya dia tiap2 hari gi training kat gym..penat jugak saya nak kejar budak ni..



Lepas abis lari..terus dapat certificate..akan dimasukkan cert ini dalam resume..haha

2 comments:

imanamani said...

yeay...congratulation..even FUN RUN...tapi tetap di habiskan bukan...good...

SuperCJ P.I said...

thanks..apsal aku xleh leave comment at ur blog?

Related Posts with Thumbnails