Tuesday, January 12, 2010

Mood baru..


Mulai tahun ni, saya nak buat beberapa changes dalam blog ni..Firstly, nak tukar gaya penulisan..If you all perasan, ada entry yang tulis dalam English ada yang Malay and ada yang mix pun..Sungguh tak konsisten..Banyak entry tertangguh sebab saya kena habiskan banyak masa nak pikir ayat, check grammar (ini yang lemah ni), editing and proofread..Wah..sungguh letih..dari macam-macam cerita yang ada, alih-alih satu cerita je yang dipostkan kat blog ni..sebab nak perfect sangat..(padahal takla perfect mana..)So, skarang ni, tak nak buang masa..saya nak tulis ikut bahasa saya sendiri..tak nak pikir pasal grammar betul atau salah.. dalam erti kata lain..tulis macam saya sendiri sedang bercakap..haha..baru la feel sikit..casual writing..

Lagi satu perubahan ialah, saya akan tulis lebih banyak pasal twins saya..sebab tak larat nak cerita kat semua orang one by one bile dieorang tanya, “camna bole dapat twins?”,ada family history ke?”, “susah tak jaga twins?”,berapa ko spend sebulan?”..aduii..kalau sorang dua yang tanye takpela..ini tak, setiap kali jumpa orang yang baru tau saya ada twins, soalan-soalan seperti diatas akan diujakan..terpaksala rewind segala dialog-dialog yang memang dah lama hafal…hahaha..Well, bab ni memang tak nak escape..Sesiapa yang ada anak twins or triplet ke apa, have to deal with this situation..Berbalik kepada tujuan kenapa saya tulis pasal twins dalam blog, ialah supaya senang saya kata pada orang yang menanya “refer blog aku if nak tau pasal twins”..hahaha..

Susah nak cari blog yang cerita pengalaman seorang ibu membesarkan anak twins..Oleh itu, saya harap blog ni akan dapat memberi serba sedikit panduan kepada ibu-ibu twins di luar sana..(Promote blog sendiri)..haha..Okla..sebelum melalut..lebih baik stop skarang..bye..

No comments:

Related Posts with Thumbnails